Ask an expert: Whole Home Hub & Wi-Fi equipment - CLOSED

BellDRock
Community Manager

Welcome and thank your for your excitement in the Bell Community's first Ask an expert event!

 

Until August 10th, at 10AM EST @BellSteven from Field Services along with @BellYan and @BellBen from the Technology Team are on hand to answer your questions about Bell Whole Home Hub and Wi-Fi equipment in both English and French.

You must be a registered user in the Bell Community to participate. Not yet registered? You can Log in/RegisterOpens in a new tab or window.

 

Guidelines for the Community and Ask an expert

There are a few basic guidelines we ask everyone to follow to ensure a fun, informative, educational and safe community and event.

1. If you have a question to ask, you can post it below as a Reply as soon as the event begins.

2. Not able to make Ask an expert? Don't worry, the Ask an expert thread is open for early bird questions before August 9th's 5PM start.

3. @BellSteven@BellYan and @BellBen will be here and available to answer your questions during the 2hr event; questions will be answered on a first come first basis. Please be patient and allow time for a response. We assure everyone will get a response to their question, even if the event ends before you receive your response

4. @BellSteven@BellYan and @BellBen will not be able to comment on products or services that have not been announced and/or communicated to the public.

5. Please assure your questions are on topic to the Ask an expert event and aligned to the Community guidelinesOpens in a new tab or window. Do not post any personal or private information. If we need to gather further information from you, a Bell Community Moderator will reach out to you via private message.

6. Before participating we encourage you to review the Community guidelinesOpens in a new tab or window, Terms of UseOpens in a new tab or window and Privacy PolicyOpens in a new tab or window.

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Demandez à un expert : équipement Wi-Fi et Borne Universelle - FERMÉ

 

Bienvenue et merci de votre enthousiasme à l'égard du premier événement Demandez à un expert de la communauté Bell !
 
 
Jusqu'au 10 août, à 10h00 HNE, @BellSteven, des Services extérieurs ainsi que @BellYan et @BellBen de l'équipe de technologie répondront à vos questions sur Bell Whole Home Hub et l'équipement Wi-Fi en anglais et en français.
 
Vous devez être un utilisateur inscrit dans la Communauté Bell pour participer. Vous n'êtes pas encore inscrit ? Vous pouvez vous connecter et vous inscrireOpens in a new tab or window
 
 
Directives pour la Communauté et Demander à un expert
 
Nous demandons à chacun de suivre quelques directives de base afin de garantir une communauté et un événement amusants, informatifs, éducatifs et sûrs.
 
1. Si vous avez une question à poser, vous pouvez la poster ci-dessous en tant que commentaire dès le début de l'événement.
 
2. Vous n'avez pas la possibilité de demander à un expert ? Ne vous inquiétez pas, le fil de discussion Demandez à un expert est ouvert pour les questions des lève-tôt avant le début du 9 août à 17 heures.
 
3. @BellSteven@BellYan et @BellBen seront présents et disponibles pour répondre à vos questions pendant les 2 heures de l'événement ; les questions seront traitées selon le principe du premier arrivé, premier servi. Merci d'être patient et de prévoir du temps pour une réponse. Nous assurons que tout le monde recevra une réponse à sa question, même si l'événement se termine avant que vous ne receviez votre réponse.
 
4. @BellSteven, @BellYan et @BellBen ne seront pas en mesure de commenter sur des produits ou des services qui n'ont pas été annoncés et/ou communiqués au public.
 
5. Veuillez vous assurer que vos questions portent sur le sujet de l'événement "Demandez à un expert" et qu'elles sont conformes aux directives de la communautéOpens in a new tab or window Ne publiez pas d'informations personnelles ou privées. Si nous devons obtenir plus d'informations de votre part, un modérateur de la communauté de Bell vous contactera par message privé.
 
6. Avant de participer, nous vous encourageons à consulter les directives de la communautéOpens in a new tab or window, les conditions d'utilisationOpens in a new tab or windowet la politique de confidentialitéOpens in a new tab or window

 

 

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Francois-Ontario
Contributor II

Hello everyone;

I upgraded my modem 1000 to 1 Gbyte fiber with 4000 modem. I was hoping to be able to create schedules to limit the internet time of my kids on some devices but it seems that this option does not exist on the 4000....I used to do thisusing 192.168.2.1. Here I installed the Bell Wifi app and it is possible to block a device only for ONE time period during the day which is quite limited.

Is there a way to block an device from the internet for several periods like 12 am-10am and 12pm-2pm???

if not I am very disapointed by the lack of control that this  last modem version can offer...Any help is welcomed...

Hi  @Francois-Ontario 

Thanks for the question!

We are aware of this limitation in the Bell Wi-Fi App when pausing or blocking internet access and are looking into improving the parental control functionality in an upcoming release. Stay tuned!

Leo
Contributor

Wifi cut off multiple times in a day

Help!

Jazzeyman
Regular Contributor II

What is the latest generation/version number of the WIFI Pods?

Can the WIFI Pods be hard wired via Ethernet backhaul?

Can Fibe TV run off my own WIFI access point or my own router's Ethernet or does it need the HH4000 WIFI or Ethernet to work?

 

Hi @Leo 

We'll need to review a few things in-depth to best assist.

I've had a Moderator reach out to you in private message. Please check your Messages within your profile avatar in the top right corner.

Unsure how to check or send a private message? See How to send a private messageOpens in a new tab or window

Hi @Jazzeyman 

Thanks for your post!

 

  • The latest generation of pods are called “Wi-Fi Pod” (previous generations are called “Wi-Fi Pod Mini”).  They are a bit bigger and their serial number start with B or F
  • Yes, Wi-Fi Pods can be wired to your Home Hub with an Ethernet cable to the modem LAN port.  They can also be used to connect via an Ethernet cable to a device like an older PC that is not Wi-Fi capable so it can use the Pod’s Wi-Fi.
  • Your Fibe TV set top box needs to be connected to the modem over Wi-Fi or with an Ethernet cable.